In Zell am See was de vernieuwde Golf in vier varianten te zien: als iconische Golf GTI, als efficiënte Golf eHybrid, als geëlektrificeerde Golf GTE en in dynamische camouflagetrim als Golf R. De nieuwe R, die van vierwielaandrijving is voorzien, werd door voormalig rallyrijders Hans-Joachim Stuck en Johan Kristoffersson gepresenteerd. “Het was ontzettend leuk om als een van de eersten in de gloednieuwe Golf te zitten”, verklaarde Kristoffersson. “Ik kan alleen maar zeggen dat, ook al is de Golf R nog niet onthuld, er onder de camouflage een echte sportwagen schuilt waar fans van de R-modellen van Volkswagen nu al naar uit kunnen kijken.” De Zweed won vijf van zijn zes World Rallycross kampioenschappen in een Volkswagen en weet dan ook als geen ander wat de potentie van de aanstaande Golf R is.

De R van ‘Racing’

Hoewel de Golf R later dit jaar officieel wordt onthuld, licht het gecamoufleerde exemplaar in Zell am See alvast een tipje van de sluier op. Aan de voorzijde valt het R-logo direct op, en de speciaal voor de Golf R ontworpen bumpers, diffusors en velgen onderscheiden het model van de rest van de Golf-familie. Volkswagen R is het premium performance-merk van Volkswagen en is verantwoordelijk voor de sportiefste modellen uit het productaanbod. Klanten kunnen momenteel kiezen uit vijf performance-modellen: van de zeer dynamische Golf R tot het topmodel van het merk, de Touareg R eHybrid. Met ruim 35.000 gebouwde exemplaren was 2023 een recordjaar voor het R-label van Volkswagen. Sinds 2002 zijn er in totaal ruim 300.000 R-modellen afgeleverd aan gelukkige eigenaren.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.