De nieuwe ID. Buzz Cargo wordt in de loop van 2022 op de markt verwacht. Het is een elektrisch aangedreven bestelwagen om naar uit te kijken: hij koppelt de looks van de iconische Volkswagen T1 aan het laadvermogen en -volume van de Caddy Cargo Maxi en een stevige actieradius. Bovendien is het een echte Volkswagen Bedrijfswagen: de ID. Buzz kan prima overweg met aanhangers en is perfect aan te passen aan de wensen van bijvoorbeeld koeriers, timmermannen en elektriciens. Zo klaren ondernemers elke klus en maken ze tegelijkertijd werk van duurzaamheid.

,

Wachten wordt leuk

Ondernemers moeten nog even wachten op de ID. Buzz. Toch kan de huidige bus vandaag al aan vervanging toe zijn. Daarvoor is er ID. Switch. Dat werkt als volgt: ondernemers leasen nu een nieuwe Caddy Cargo of Transporter. Bovenop het reguliere leasetarief betalen ze een ID. Switch-bijdrage. De ondernemer kiest na minimaal twaalf maanden zelf het moment van overstap naar de ID. Buzz. Het tot dat moment opgebouwde ID. Switch-tegoed wordt dan als korting met de ID. Buzz verrekend. Kortom: met ID. Switch slaan ondernemers vandaag al de weg in naar elektrisch rijden. Die weg leggen ze zorgeloos af in een gloednieuwe Caddy Cargo of Transporter. Zo wordt wachten opeens leuk.

Overigens heeft Volkswagen Bedrijfswagens met de e-Crafter nu al een ruime en veelzijdige elektrisch aangedreven 3,5-tons bestelwagen in het gamma.

,

Way to Zero

ID. Switch baant de weg naar de ID. Buzz. Daarmee sluit dit concept perfect aan bij de ambitieuze doelstelling die Volkswagen Bedrijfswagens zichzelf heeft opgelegd: in 2050 een volledig CO2-neutrale onderneming zijn. De introductie van elektrisch aangedreven ID.-modellen speelt bij dit Way to Zero-traject een belangrijke rol. Daarbij wordt de productie steeds verder verduurzaamd. Diverse Volkswagen-fabrieken zijn nu al CO2-neutraal, onder meer door het gebruik van groene stroom. Ook de ID. Buzz wordt vanaf 2022 CO2-neutraal geproduceerd.

,
Afbeelding verwijderd.