Onze werkplaatsen blijven geopend en onze showrooms zijn online open. Proefrit en aflevering op locatie! Lees hier meer
Voor het eerst in elf jaar is de Volkswagen Golf de meeste gezochte occasion in Europa. Het Duitse model stond in 2019 met stip op één, waardoor de Golf de BMW 3-serie van de troon heeft gestoten.
Dit blijkt uit het jaarlijkse Europa Rapport van AutoScout24, de online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Europa. In dit rapport worden vraag en aanbod van meer dan 2 miljoen occasions in zeven Europese landen met elkaar vergeleken op basis van merk, model, prijs en kleur.
Duitse automerken domineren in 2019 nog steeds als populairste automerken in Europa. De koploper is Mercedes-Benz met 14% van alle paginabezoeken, gevolgd door Volkswagen (12%), BMW (12%) en Audi (11%). Het enige niet-Duitse merk in de lijst op plaats vijf is, net als de afgelopen twee jaren, het Amerikaanse Ford (5%). Uit het rapport blijkt dat een merk uit eigen land op nummer één staat in Duitsland (Volkswagen), Frankrijk (Renault) en Italië (Fiat).
In 2018 werd er in Europa al veel gezocht naar de Volkswagen Golf, maar dit bereikte afgelopen jaar een hoogtepunt. Na het afgelopen decennium bovenaan te hebben gestaan, is de BMW 3-serie in 2019 daardoor naar plaats twee gezakt. De Mercedes-Benz C-klasse staat op plek drie, gevolgd door de Mercedes-Benz E-klasse en Audi A4 die de vierde plek delen.
In Nederland is de Volkswagen Golf (4%) het meest geliefde automodel, waarna de BMW 3-serie (3%) en de Volkswagen Polo (2%) volgen. Niet alleen de Nederlandse top vijf, maar ook de Belgische, Duitse, Italiaanse, Oostenrijkse én Spaanse top vijf worden volledig gedomineerd door Duitse automodellen. Frankrijk is daarin het enige land die een merk uit ander land dan Duitsland in haar top vijf heeft staan, namelijk de eigen Franse Renault Clio op plek vier.