Onze showrooms zijn vanaf 3 maart op afspraak te bezoeken. Plan direct uw afspraak in. Wij staan met ons team voor u klaar! Lees hier meer
Bij onderzoeksbureau WUA hebben ze recentelijk grootschalig onderzoek uitgevoerd onder 600 consumenten in de Nederlandse private lease markt. Zij vroegen ze naar hun klantervaring op de websites van 17 automerken bij het afsluiten van een private lease contract. De koploper in dit onderzoek is Volkswagen.nl, gevolgd door Audi.nl.
Deze ranking is gebaseerd op de thema’s: Look & Feel, Aanbod, Merk, Afsluitproces en de uiteindelijke conversiescores. In het onderzoek zijn ruim 23.000 antwoorden gegeven op open vragen en het bevat meer dan 40.000 antwoorden op gesloten vragen.
Een van de meest opvallende punten is de toename van de verschillende PON-labels. Naast Volkswagen's nummer 1-positie (tweede keer op rij) scoorden Audi.nl (tweede positie) en SEAT (vierde plek) ook sterk in deze studie. Omdat het onderzoek zich richt op de private lease funnel, is het belangrijk dat consumenten het private lease-aanbod gemakkelijk kunnen vinden. We zien door de tijd heen dat verschillende importeurs en merken hierin goede stappen hebben gezet. Tegelijkertijd zien we bepaalde aanbieders sterk dalen.