We moeten nog even een paar dagen wachten, want op 11 juli onthult Audi de nieuwste A8. Maar met dit voorproefje kunnen we al zien dat het veersysteem in staat is om de auto voor te bereiden op oneffenheden in het wegdek. Door middel van een camera die 18 keer per seconde de weg voor de auto scant wordt de vering van ieder wiel door een eigen 48-volt elektromotor op precies het goede moment in de benodigde stand gebracht. Hierdoor is de A8 volgens Audi helemaal trillingsvrij. Daarnaast moet het actieve veersysteem van de A8 ervoor zorgen dat de A8 stabiel blijft in onder andere bochten, alsmede krachten die vrijkomen bij acceleren en afremmen worden gecompenseerd.

Ook beschikt de nieuwe A8 over dynamic all-wheel steering, een combinatie van dynamic steering en achterwielbesturing. Het stuurgevoel omvat een breed spectrum: van comfortabel t/m intense feedback. Het veersysteeem richt zich ook nog op wat anders, namelijk als de auto een dreigende botsing registreert dan veert de A8 aan die kant tot 8 centimer extra op. Dit zorgt ervoor dat de klap wordt opgevangen door de sterke delen.